Veelgestelde vragen

Hoe word ik lid van HV Fijn Wonen?

Je bent als huurder van Woonkwartier automatisch en gratis lid van HV Fijn Wonen. Als nieuwe huurder van Woonkwartier ontvang je een map met informatie over het huren van een woning.  Dat je lid bent (geworden) van onze vereniging vinden we heel fijn. Met jouw ideeën, opmerkingen, vragen en verbeteringen in onze aanpak kunnen we alleen maar groeien en ons werk voor alle huurders nog beter doen. Mocht je toch besluiten geen lid te willen zijn, dan vinden wij dat jammer, maar respecteren dat natuurlijk. Je kunt dit laten weten via een mailtje aan info@hvfijnwonen.nl 

Wie en wat is de Woonbond?

De Nederlandse Woonbond is de landelijke vereniging van huurders en hun organisaties en staat voor goede- en betaalbare huurwoningen, leefbare buurten en een sterke positie van huurders en hun organisaties. De Woonbond informeert en ondersteunt haar leden en behartigt de belangen van huurders(organisaties) bij de landelijke en plaatselijke politiek en bij koepelorganisaties van verhuurders. Daarnaast kunnen leden bij de Woonbond terecht voor ondersteuning, advies, onderzoek en cursussen.
Klik hier voor de website van de Woonbond.

Voor welke klachten kan ik terecht bij de Huurdersvereniging?
En wanneer moet ik contact opnemen met Woonkwartier?

Bij een klacht moet je allereerst contact opnemen met Woonkwartier. HV Fijn Wonen is GEEN klachtenbureau maar wil zeker bemiddelen bij kwesties die,  naar de mening van de huurder, niet goed opgelost worden. 
Als de klacht niet naar behoren afgehandeld wordt ,dan kun je contact opnemen met HV Fijn Wonen via info@hvfijnwonen.nl

Om de klacht goed te kunnen behandelen heeft de vereniging onderstaande gegevens nodig:
Naam, adres, woonplaats, telefoonnummer
Wanneer is de klacht ontstaan?
Wat heeft Woonkwartier met de klacht gedaan en welke oplossing is aangeboden?
Wat is de reden dat je niet akkoord bent met de oplossing en is dit aangekaart bij Woonkwartier?
Wie is de contactpersoon bij Woonkwartier?

Uitzonderingen
Als er grootschalige defecten aan de woning zijn en er wordt op korte termijn (1-3 werkdagen) geen oplossing geboden door Woonkwartier, dan adviseren wij om gelijk contact met de HV Fijn Wonen op te nemen.

Brabant Water – Essent – Riool
In Kwartslag staan de gegevens van bovengenoemde bedrijven bij problemen met gas, water en het riool.